Συντάκτης: Νάσος Θεοδωρίδης | efsyn.gr | 6 Δεκεμβρίου 2018
Ο εκπαιδευτικός τομέας γενικά στην Ελλάδα αντιμετωπίζει προβλήματα όσον αφορά την ένταξη των παιδιών των προσφύγων στα ελληνικά σχολεία και εξακολουθεί να υπάρχει έλλειμμα για την κάλυψη των αναγκών των παιδιών που έχουν χάσει χρόνια σχολικής φοίτησης λόγω διαμάχης ή εκτοπισμού και απαιτούν προγράμματα κάλυψης. Στην πράξη, όπως διαπιστώνεται από ειδική έκθεση του διακρατικού Εθνικού Μηχανισμού Αξιολόγησης της Ενταξης (ΝΙΕΜ), η πρόσβαση στην εκπαίδευση παρεμποδίζεται από γλωσσικούς φραγμούς και το γεγονός ότι τα σχολικά συστήματα δεν γνωρίζουν και δεν είναι προετοιμασμένα για την εκπαίδευση των δικαιούχων διεθνούς προστασίας. Πρέπει να σημειωθεί ότι σε ορισμένες περιπτώσεις υπήρξε ένταση που προκάλεσαν ακροδεξιές ομάδες και δημιούργησαν ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια των παιδιών.
Ακόμη και η εκτίμηση του αριθμού των προσφυγόπουλων που βρίσκονται στην Ελλάδα είναι δύσκολη, κυρίως λόγω της αβεβαιότητας και της συνεχούς κινητικότητάς τους εντός της χώρας. Σύμφωνα με έρευνα των επιστημόνων Ντίας Αναγνώστου και Μαρίνας Νικόλοβα («Η ενσωμάτωση των προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα» - Κείμενο εργασίας ΕΛΙΑΜΕΠ Νο 84/ 0κτ. 2017), τoν Μάρτιο του 2017, το υπουργείο Παιδείας συνέλεξε και επεξεργάστηκε στοιχεία από δική του καταγραφή, από την Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, από εκθέσεις του Συνηγόρου του Παιδιού/Συνηγόρου του Πολίτη και από τη UNICEF.
Ετσι, υπολογίζεται ότι 8.000-8.500 παιδιά 4-15 ετών ζουν σε 40 Κέντρα Φιλοξενίας Προσφύγων (ΚΦΠ). Επιπλέον, 8.036 παιδιά (0-18 ετών) ζουν εκτός ΚΦΠ, σε δομές και διαμερίσματα που διαχειρίζεται η Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ. Τα παιδιά που διαμένουν σε Κέντρα Φιλοξενίας εγγράφονται από τις Αρχές (ειδικό συντονιστή που διορίζεται σε κάθε κέντρο καταλύματος) στα γειτονικά σχολεία. Εάν δεν υπάρχουν γειτονικά σχολεία, δημιουργούνται εκπαιδευτικά κέντρα στα Κέντρα Φιλοξενίας. Διαβάστε περισσότερα>>>